2009.04.10. 23:51

Lazulás helyett...

Bár itt a tavaszi szünet, de a lazulás helyett én inkább az elmúlt délutánjaimat Ugodon töltöttem, hogy haladjak a futóművel. Nyugodtan merem kijelenteni, hogy megérte! És akkor a kis beszámoló képekkel.

Csütörtök: A melót a felső lengőkarokkal kezdtük. Vittem magammal a már sok helyen bevált drótkorongot, amit gyorsan be is raktam a fúróba és uccu neki :) Sikerült szembesülnöm azzal, hogy amit a spaklival és a csavarhúzóval kapartunk le, az csak a töredéke volt annak a mocsoknak, ami a lengőkarokon helyet foglalt. Egész délután azokat csináltam és a végére eléggé mókásan néztem ki. A bal karom a pólómig végig és a fejem is csupa mocsok volt (természetesen a védőszemüveg helye nagyon szépen látszódott). Utána gyártottunk Langival egy amolyan "home-made szilentkiszedőt" azokból az anyagokból, amiket találtunk a műhelyben. Ezekkel viszonylag gyorsan sikerült kiszedni a felső lengőkarokból a gyári szilenteket.

Egy 12es menetszár (aminek akkora az átmérője, hogy a szilenteken még át tud dugni), 3 db 19es anya, egy kb. 10 centi hosszúságú cső (ami fel tud feküdni a lengőkarra) és egy nagy alátét, ami nálunk a menetszár feletti nagy vasdarabban valósult meg. Ha ezeket befogtuk a szilenthez, úgy, hogy a dupla anya belül, azaz a két szilent között legyen, elkezdhetjük meghúzni a nagy alátét fölött lévő anyát, ezzel kifelé húzva a gyári szilentet. A sztori röviden ennyi, remélem érthető voltam :)
Ezután mosakodás, majd itthon megtisztulás egy óriási fürdőzés után.

 

Péntek: Mivel a felső lengőkarok pucolásával és szilent kiszedésével végeztünk, az elsőkön volt a sor. Ide már nem volt jó az a szerkezet, amit a felső lengőkarokhoz gyártottunk, úgyhogy jött az  erőszakosabb, de annál gyorsabb megoldás a malacperzselő :D

Langi kiégette belőle a szilent gumi részeit. Ekkor meglepően kellemes hangulatba kerültem, mivel az égett gumi szaga megegyezett a Driftversenyeken érezhető szagokkal és ezekhez a szaghatásokhoz meglehetősen kellemes élményeim fűződnek :)

Ezután meglepő módon gyorsan ki tudtuk kapni belőle a szilent főbb alkotórészeit, ezzel elérve, hogy a lengőkar tengely végre már csak lötyögött.
Amíg én az elégett gumi és a szilent fém részeinek kipiszkálásával töltöttem az időt, addig Langi áthegesztette nekem a felső lengőkarokat. Ezután azokat a lengőkarokat mégegyszer átdrótkorongoztam és ahova nem fért be a drótkorong, ott csiszolópapírral dolgoztam.
Közben Langinak dolga akadt és el kellett mennie, így hasznosan eltöltve a maradék 30-40 percet, nekiestem az egyik első lengőkarnak, hogy a szilent fémperselyét kiüssem a helyéről, bár valóigaz, hogy sosem csináltam még ilyet. Körülnéztem a műhelyben és előkerültek a lengőkaroknál is bevált vágók + a kalapács. Adtam a perselyeknek mind2 oldalról csavarlazítót és a külső részéhez elkezdtem beütni a vágót, lehetőleg végig körbe-körbe, minden szögből az összes oldalról. A terv bevált, ugyanis kijöttek a perselyek, így a lengőkar tengelyt is szépen ki tudtam húzni a helyéről. Ezután következett az újabb mosakodás és az újabb hazabuszozás. Most sajnos az ünnepi elfoglaltságok miatt lesz pár nap pihi, de a jövő héten újult erővel folyatjuk!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://stofferracing.blog.hu/api/trackback/id/tr361058737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.